יום ראשון, 29 באפריל 2012

בעולם השוביניזם


האם ידעתם שעד שנת 1978 בעל שאנס את אשתו קיבל "פטור" מעונש בישראל? זה לא מפתיע לאור השוביניזם הקלאסי, לפיו אשה חייבת לקיים יחסים עם בעלה. כי בשביל מה הוא התחתן איתה, אם לא כדי לקבל סקס מתי שרק בא לו בלי להתאמץ?


לא מזמן קראתי בפורום על מישהי שסיפרה כי יש לה תינוק בן שמונה חודשים, ומאז הלידה לא "בא" לה לקיים יחסים. בעלה ניסה ליזום כמה פעמים, היא סירבה, ובשלב מסוים הוא ויתר - והם הפסיקו לדבר על הנושא. הוא, כנראה מתוך ייאוש כי ידע שייתקל בסירוב, והיא - כי היה לה יותר נוח ככה, כשהוא לא מבקש והיא לא צריכה לומר לא.

הסיבה שהיא כתבה בפורום היתה שהיא תפסה את בעלה מנסה לקבוע פגישה עם האקסית שלו בפייסבוק.

אני מספרת על זה לא בגלל הסיפור, אלא בגלל התגובות שהיא קיבלה. שלל תגובות מגעילות ומזעזעות, דווקא בעיקר מנשים, בסגנון הבא: "למה ציפית? מה בדיוק הוא אמור לעשות? את הבאת אותו לזה, מה שאת עשית זה לא פחות גרוע", וכו' וכו'.

הבחילה שהתגובות גרמו לי היתה איומה. כל כך עצוב לקרוא על נשים שההערכה העצמית שלהן נמוכה עד כדי כך.

כל כך עצוב לקרוא על נשים שחושבות שהן חייבות לקיים יחסי מין עם הבעל, גם אם הן לא רוצות. יקיריי, אין חוכמות: לקיים יחסי מין נגד רצונך זה שווה ערך לאונס. אף אחד, בשום סיטואציה, בשום מקרה, לא חייב לקיים יחסי מין עם אף אחד אם הוא לא מעוניין, לא משנה מה ולמה ואיך וכמה. מי שעושה את זה בכל זאת, סימן שההערכה העצמית שלו ברצפה, וזה בדיוק מה שהשוביניזם רוצה לכפות על הנשים להרגיש, כי מבחינתו זה מה שהן שוות. זה נורא ואיום לקיים יחסי מין כשאתה לא מעוניין לעשות את זה, ואין לאף אחד זכות לדרוש דבר כזה.

ההערכה העצמית של נשים כאלה אפילו יותר נמוכה מהרצפה, כי לא רק שהן חושבות שהן חייבות לקיים יחסים נגד רצונן, הן גם חושבות שאם הן לא עושות את זה, מגיע להן שהבעל יבגוד בהן. אז ממש לא: יש מרחק מאוד גדול בין תסכול מיני לבין בגידה, לא כל מי שמתוסכל מינית הולך לבגוד, והמעילה באמון היא הרבה יותר גדולה במקרה של בעל בוגד לעומת אשה שמסרבת לקיים יחסים. ללכת מאחורי הגב ולקיים יחסים עם מישהו מחוץ לנישואים, זה דבר נמוך ושפל לעשות ואין לזה כל הצדקה - זה בכלל לא משנה מה קורה בחדר המיטות בבית.

אין לי כוונה להיתמם. שיהיה ברור: אני בהחלט מבינה שהבעל עמד פה במצב בעייתי. אין בכלל ספק שמערכת יחסים זוגית שאינה כוללת יחסי מין לאורך זמן היא לא בריאה, ושאי אפשר לצפות ממנו פשוט להתנזר ממין לשארית חייו. לפני שאסביר מה הוא כן היה צריך לעשות, הנה שאלה: נניח שגבר מספר שאין לו חשק לקיים יחסי מין לאורך זמן, מה הייתם מציעים לו לעשות? ואם הוא אומר שאשתו בוגדת בו בגלל זה, אז אין מה להאשים אותה בעצם, כי הוא הביא אותה לזה? (מעניין אותי אם גבר כזה יקבל תגובות באותו הסגנון. משום מה נראה לי שלא.)

אז מה אמור לעשות בעל שאשתו לא רוצה לקיים איתו יחסים והוא מתוסכל בגלל זה? בדיוק מה שהייתי מציעה לאשה לעשות באותו מצב: לדבר על זה (די ברור שבמקרה המתואר בפורום, התקשורת בין הבעל לאשתו לא ממש קיימת). לשאול מה היא חושבת ומה היא מציעה. אולי לנסות להיות רומנטי, לנסות לעורר בה חשק, לשאול אותה מה היא היתה רוצה לעשות במיטה, לנסות לגוון, לנסות טיפול זוגי/מיני. בהחלט הייתי מצדיקה גבר שהיה מציע את כל זה וגם מציב אולטימטום: "בואי ננסה את פתרונות א' ב' ג' ד', כי אני לא יכול להמשיך ככה." ואם כלו כל הקיצין, ולאורך זמן, אחרי שהכל נוסה, שום דבר לא עובד והיא פשוט לא מעוניינת - זו סיבה מאוד טובה להתגרש, לדעתי.

אבל לבגוד? מכוער ועלוב. חבל מאוד שיש נשים שחושבות שזה מגיע להן, ושהן לא שוות יותר מזה.

3 תגובות:

  1. עד החלק האחרון היו המון חלקים בהם לא הסכמתי איתך, אבל "הצלת" את זה בסוף. כמובן שאין שום תירוץ לבגידה, וזה אכן מראה לאו דווקא על בטחון עצמי נמוך (גם) אבל לדעתי פגם כלשהו בתקשורת ביחסים כשאשה חושבת שהיא חייבת לשכב עם בעלה.
    אבל את יודעת מה? כשאוהבים מישהו לפעמים עושים דברים שלא מתים עליהם כדי לגרום לו להיות מאושר (זה צריך ללכת לשני הכיוונים) "לא בא לה" - לגיטימי, אבל את יודעת למה זה גורם לו. זה לא לעשות דבר נוראי ו"שפחתי" בשביל הגבר הנוראי הזה - זה בעלך שאת אוהבת ועשית איתו ילד. תעשי אווירה רומנטית (או תדרשי שהוא ישאג לאווירה) ותתחשבי בו ותעשי משהו שבסופו של דבר את אפילו עלולה להנות ממנו. אני חושבת שהכיוון שלך הולך לקיצוניות השנייה, והכל צריך להלקח בפרופורציות.

    השבמחק
  2. אני לא נגד להתחשב ולעשות את זה כשהחשק שלך לא בשיאו, כי לנשים הרבה פעמים מתעורר חשק תוך כדי, כשמתחילים. אבל הרי במקרה שתיארתי הוא ניסה להתחיל והיא לא רצתה, היא מרגישה שהיא בפירוש לא רוצה (לא סתם אין לה חשק), אז למה היא צריכה לכפות על עצמה לעשות משהו שהיא מרגישה שהיא לא רוצה לעשות? במקרה כזה אני נגד. זה גם לא הוגן כלפיו לדעתי, אני לא חושבת שגבר יכול ליהנות כשהוא רואה שהאשה שאיתו לא נהנית. הגבר הזה צריך לנסות לגרום לה לרצות (ופירטתי כמה הצעות), ולא ללכת מאחורי הגב ולבגוד.
    ובאמת מה היה קורה אם הוא זה שלא היה מעוניין, והיא היתה יוזמת ויוזמת ובסוף מתייאשת? הוא לא רוצה, אי אפשר לכפות עליו והוא לא צריך לעשות משהו בניגוד לרצונו. אני גם לא רוצה שמישהו ישכב איתי בניגוד לרצונו. אני אנסה לגרום לו לרצות, ולא אפעיל עליו לחץ סמוי בדמות "אתה אוהב אותי אז תתחשב בי ותעשה משהו שאולי תיהנה ממנו". הרי לא מדובר פה על לפנק אותו ולהכין לו קפה. מדובר פה על חדירה לגוף שלי כשאני לא מעוניינת. כשלא רוצים לקיים יחסים, זה לא רק לא כיף, אלא גם כואב ומשפיל וגורם לך להרגיש זולה. לא רואה סיבה למה מישהי צריכה להרגיש כך, אפילו בשביל הגבר שהיא אוהבת.
    שוב - אם סתם אין לה חשק, אני אתמוך בהחלטה לעשות את זה בכל זאת מדי פעם. אבל אם היא בפירוש לא רוצה (יש הבדל), בשום אופן היא לא צריכה להכריח את עצמה לעשות את זה, אלא שניהם צריכים לחשוב על פתרון.

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

      מחק